An introduction to the Balanced Scorecard (BSC) in the spanish footwear industry
Fecha
2021-04-30Autor
ZARAGOZA-SÁEZ, Patrocinio
SUÁREZ-GARGALLO, Carlos
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
This paper provides an approach in the knowledge and use of the Balanced Scorecard (BSC) in the Spanish Footwear Industry,
under an exploratory research in a sample of 80 firms. Size plays a crucial role in its knowledge, interest and implementation.
Those offering the broader range of products by users, are more likely to have a BSC implemented. Data suggests that BSC
implementation is independent of industry and country. Who fills the questionnaire is key: top managers are most reliable.
Key words: balanced scorecard, footwear industry, exploratory case study Este trabajo proporciona una primera aproximación en el conocimiento y uso del Cuadro de Mando Integral (CMI) en el
sector del calzado en España, por medio de un estudio exploratorio sobre 80 empresas. El tamaño es clave en su
conocimiento, interés e implementación. Aquellas emperesas que ofertan un mayor rango de productos por usuario, son
más propicias a tener un CMI implantado. Su implementación es independiente del sector o país.