Mostrar el registro sencillo del ítem
A correlation analysis of english learning strategies and english reading competencies of Aatthayomsueksa 1 students under Nakhon Ratchasima Provincial Administration organization in Thailand
dc.contributor.author | SIRIPITAKCHAI, Suwannee | |
dc.contributor.author | TIYAWONGSUWAN, Siripan | |
dc.date.accessioned | 2022-07-20T15:06:08Z | |
dc.date.available | 2022-07-20T15:06:08Z | |
dc.date.issued | 2021-05-15 | |
dc.identifier.issn | 0798-1015 | |
dc.identifier.other | 2739-0071 | |
dc.identifier.other | DOI: 10.48082/espacios-a21v42n09p04 | |
dc.identifier.uri | http://bdigital2.ula.ve:8080/xmlui/654321/8207 | |
dc.description.abstract | English reading competencies and English learning strategies are fundamental both in studying academic subjects and in the field of technology. If both of them are necessities, they should be related and developed to improve our students’ learning. It was found that students’ mean score was low in an English reading competencies test; however, students’ scores were average in English learning strategies. Canonical variable analysis indicated that affective, compensatory and metacognitive strategies were efficiently related to literal comprehension. Moreover, memory strategies were efficiently related to critical comprehension. | en_US |
dc.description.abstract | Las competencias lectoras en inglés y las estrategias de aprendizaje del inglés son fundamentales tanto en el estudio de materias académicas como en el campo de la tecnología. Si ambas son necesarias, deben relacionarse y desarrollarse para mejorar el aprendizaje de los estudiantes. Se encontró que la puntuación media de los estudiantes fue baja en una prueba de competencia lectora en inglés; sin embargo, los puntajes fueron promedio en estrategias de aprendizaje de inglés. El análisis de variables canónicas indicó que las estrategias afectivas, compensatorias y metacognitivas se relacionaron eficientemente con la comprensión literal. Además, las estrategias de memoria se relacionaron eficazmente con la comprensión crítica. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A. | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ve/ | en_US |
dc.subject | english learning strategies | en_US |
dc.subject | english reading competencies | en_US |
dc.subject | correlation analysis | en_US |
dc.subject | canonical analysis | en_US |
dc.subject | estrategias de aprendizaje del inglés | en_US |
dc.subject | competencias lectoras en inglés | en_US |
dc.subject | análisis de correlación | en_US |
dc.subject | análisis canónico | en_US |
dc.title | A correlation analysis of english learning strategies and english reading competencies of Aatthayomsueksa 1 students under Nakhon Ratchasima Provincial Administration organization in Thailand | en_US |
dc.title.alternative | Un análisis de correlación de las estrategias de aprendizaje del inglés y las competencias de lectura en inglés de los estudiantes de Aatthayomsueksa 1 bajo la organización de la Administración Provincial de Nakhon Ratchasima en Tailandia | en_US |
dc.type | Article | en_US |