Instagram as a value co-creation tool for the image of tourist destination. Analysis of the case of Spain during Covid-19: the Balearic and the Canary islands
Fecha
2021-06-30Autor
ANTOLÍN-PRIETO, Rebeca
SARMIENTO-GUEDE, José Ramón
ANTONOVICA, Arta
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The main aim of this paper is to see, whether a theoretical model on tourism image management applied
through the social media platform Instagram, can analyze image affected by Covid-19 pandemic. This
paper presents research of the cases of the Balearic and Canary Islands. The methodology is based on
content analysis that studies use of hashtags and visual materials. Results confirm that it is crucial to
follow up Instagram on the current situation, as it gives credibility in terms of a “safe destination”. El objetivo principal de este estudio es constatar si un modelo teórico sobre la gestión de la imagen
turística aplicado a través de la red social Instagram permite analizar el impacto de la pandemia covid-
19. Este artículo presenta una investigación de las Islas Baleares y Canarias. La metodología se basa en
el análisis de contenido que estudia el uso de hashtags y materiales visuales. Los resultados confirman
que es fundamental hacer un seguimiento de la imagen turística a través de Instagram, ya que aporta
credibilidad en términos de un “destino seguro”.