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dc.contributor.authorANTOLÍN-PRIETO, Rebeca
dc.contributor.authorSARMIENTO-GUEDE, José Ramón
dc.contributor.authorANTONOVICA, Arta
dc.date.accessioned2022-07-25T14:16:21Z
dc.date.available2022-07-25T14:16:21Z
dc.date.issued2021-06-30
dc.identifier.issn0798-1015
dc.identifier.other2739-0071
dc.identifier.otherDOI: 10.48082/espacios-a21v42n12p07
dc.identifier.urihttp://bdigital2.ula.ve:8080/xmlui/654321/8274
dc.description.abstractThe main aim of this paper is to see, whether a theoretical model on tourism image management applied through the social media platform Instagram, can analyze image affected by Covid-19 pandemic. This paper presents research of the cases of the Balearic and Canary Islands. The methodology is based on content analysis that studies use of hashtags and visual materials. Results confirm that it is crucial to follow up Instagram on the current situation, as it gives credibility in terms of a “safe destination”.en_US
dc.description.abstractEl objetivo principal de este estudio es constatar si un modelo teórico sobre la gestión de la imagen turística aplicado a través de la red social Instagram permite analizar el impacto de la pandemia covid- 19. Este artículo presenta una investigación de las Islas Baleares y Canarias. La metodología se basa en el análisis de contenido que estudia el uso de hashtags y materiales visuales. Los resultados confirman que es fundamental hacer un seguimiento de la imagen turística a través de Instagram, ya que aporta credibilidad en términos de un “destino seguro”.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherGrupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A.en_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ve/en_US
dc.subjecttourism destinationen_US
dc.subjectuser-generated content (UGC)en_US
dc.subjectdestination management organisation (DMO)en_US
dc.subjectdestino turísticoen_US
dc.subjectcontenido generado por el usuario (UGC)en_US
dc.subjectorganización de gestión del destino (DMO)en_US
dc.titleInstagram as a value co-creation tool for the image of tourist destination. Analysis of the case of Spain during Covid-19: the Balearic and the Canary islandsen_US
dc.title.alternativeInstagram como herramienta de co-creación de valor para los destinos turísticos. Análisis del caso de España durante el covid-19: las Islas Canarias y Balearesen_US
dc.typeArticleen_US


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