Confirmatory factor analysis of head of department’s functional competencies development: a case study in the secondary schools inThailand
Fecha
2021-07-15Autor
AEBSAPAP, Teerasak
PARIYAPORN, Tungkunanan
BOONCHAN, Sisan
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
Functional competencies of Head of Department has been paid attention to because for a school in Thailand, the
head of each department, is very important. However, the issue is the appointment of a teacher who does not have
any prior proper training before. This may cause such a teacher to have incomplete functional competencies.
Therefore, it is necessary to develop the functional competencies of the Head of Department. This research focuses
on the components of the functional competencies of the Head of Department of secondary schools under the
Office of the Basic Education Commission. As for this study, from the review on a great number of related literature,
it can be granted that functional competencies of the Head of Department of secondary schools under the Office
of the Basic Education Commission can be grouped as follows: 1) Intellectual Leadership 2) Quality Management
3) Educational Innovation and Information Technology 4) Professionalism Development 5) Curriculum,
Measurement and Evaluation of Learning 6) Learning Organization and 7) Professional Ethic. These seven
dimensions are then examined using Confirmatory Factor Analysis, which shows the congruence with the empirical
studies. Se ha prestado atención a las competencias funcionales del jefe de departamento porque para una escuela en
Tailandia, el jefe de cada departamento es muy importante. Sin embargo, el problema es el nombramiento de un
profesor que no haya tenido una formación adecuada previa. Esto puede hacer que dicho profesor tenga
competencias funcionales incompletas. Por tanto, es necesario desarrollar las competencias funcionales del Jefe
de Departamento. Esta investigación se centra en los componentes de las competencias funcionales del Jefe de
Departamento de escuelas secundarias dependiente de la Oficina de la Comisión de Educación Básica. En cuanto a
este estudio, de la revisión de una gran cantidad de literatura relacionada, se puede asegurar que las competencias
funcionales del Jefe de Departamento de Secundaria dependiente de la Oficina de la Comisión de Educación Básica
se pueden agrupar de la siguiente manera: 1) Liderazgo Intelectual 2 ) Gestión de la calidad 3) Innovación educativa
y tecnologías de la información 4) Desarrollo del profesionalismo 5) Plan de estudios, medición y evaluación del aprendizaje 6) Organización del aprendizaje y 7) Ética profesional. Estas siete dimensiones se examinan luego
mediante el Análisis Factorial Confirmatorio, que muestra la congruencia con los estudios empíricos.