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dc.contributor.authorAEBSAPAP, Teerasak
dc.contributor.authorPARIYAPORN, Tungkunanan
dc.contributor.authorBOONCHAN, Sisan
dc.date.accessioned2022-07-25T15:45:03Z
dc.date.available2022-07-25T15:45:03Z
dc.date.issued2021-07-15
dc.identifier.issn0798-1015
dc.identifier.other2739-0071
dc.identifier.otherDOI: 10.48082/espacios-a21v42n13p05
dc.identifier.urihttp://bdigital2.ula.ve:8080/xmlui/654321/8291
dc.description.abstractFunctional competencies of Head of Department has been paid attention to because for a school in Thailand, the head of each department, is very important. However, the issue is the appointment of a teacher who does not have any prior proper training before. This may cause such a teacher to have incomplete functional competencies. Therefore, it is necessary to develop the functional competencies of the Head of Department. This research focuses on the components of the functional competencies of the Head of Department of secondary schools under the Office of the Basic Education Commission. As for this study, from the review on a great number of related literature, it can be granted that functional competencies of the Head of Department of secondary schools under the Office of the Basic Education Commission can be grouped as follows: 1) Intellectual Leadership 2) Quality Management 3) Educational Innovation and Information Technology 4) Professionalism Development 5) Curriculum, Measurement and Evaluation of Learning 6) Learning Organization and 7) Professional Ethic. These seven dimensions are then examined using Confirmatory Factor Analysis, which shows the congruence with the empirical studies.en_US
dc.description.abstractSe ha prestado atención a las competencias funcionales del jefe de departamento porque para una escuela en Tailandia, el jefe de cada departamento es muy importante. Sin embargo, el problema es el nombramiento de un profesor que no haya tenido una formación adecuada previa. Esto puede hacer que dicho profesor tenga competencias funcionales incompletas. Por tanto, es necesario desarrollar las competencias funcionales del Jefe de Departamento. Esta investigación se centra en los componentes de las competencias funcionales del Jefe de Departamento de escuelas secundarias dependiente de la Oficina de la Comisión de Educación Básica. En cuanto a este estudio, de la revisión de una gran cantidad de literatura relacionada, se puede asegurar que las competencias funcionales del Jefe de Departamento de Secundaria dependiente de la Oficina de la Comisión de Educación Básica se pueden agrupar de la siguiente manera: 1) Liderazgo Intelectual 2 ) Gestión de la calidad 3) Innovación educativa y tecnologías de la información 4) Desarrollo del profesionalismo 5) Plan de estudios, medición y evaluación del aprendizaje 6) Organización del aprendizaje y 7) Ética profesional. Estas siete dimensiones se examinan luego mediante el Análisis Factorial Confirmatorio, que muestra la congruencia con los estudios empíricos.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherGrupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A.en_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ve/en_US
dc.subjecthead of departmenten_US
dc.subjectfunctional competenciesen_US
dc.subjectconfirmatory Factor Analysisen_US
dc.subjectjefe de departamentoen_US
dc.subjectcompetencias funcionalesen_US
dc.subjectanálisis factorial confirmatorioen_US
dc.titleConfirmatory factor analysis of head of department’s functional competencies development: a case study in the secondary schools inThailanden_US
dc.title.alternativeAnálisis factorial confirmatorio del desarrollo de las competencias funcionales del jefe de departamento: un estudio de caso en las escuelas secundarias de Tailandiaen_US
dc.typeArticleen_US


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