Mostrar el registro sencillo del ítem
Synthesis of component and process of the development of functional competencies of heads of Department of Secondary Schools under Office of the Basic Education Commission, Thailand
dc.contributor.author | AEBSAPAP, Teerasak | |
dc.contributor.author | PARIYAPORN, Tungkunanan | |
dc.contributor.author | BOONCHAN, Sisan | |
dc.date.accessioned | 2022-07-27T14:14:44Z | |
dc.date.available | 2022-07-27T14:14:44Z | |
dc.date.issued | 2021-08-15 | |
dc.identifier.issn | 0798-1015 | |
dc.identifier.other | 2739-0071 | |
dc.identifier.other | DOI: 10.48082/espacios-a21v42n15p01 | |
dc.identifier.uri | http://bdigital2.ula.ve:8080/xmlui/654321/8317 | |
dc.description.abstract | This research project had the objective of synthesizing and process of the development of functional competencies of Heads of Departments of secondary schools under Office of the Basic Education Commission in Thailand. The study of the synthesis of Heads of Departments is carried out in 3 steps, namely, 1) data reduction, 2) data display, and 3) conclusion drawing / verification. The findings were as follows. The 7 components consist of 1) intellectual leadership, 2) quality management, 3) educational innovation and information technology, 4) professionalism development, 5) curriculum, measurement and evaluation of learning, 6) learning organization, and 7) professional ethic. | en_US |
dc.description.abstract | Este proyecto de investigación tuvo como objetivo sintetizar y procesar el desarrollo de las competencias funcionales de los Jefes de Departamentos de las escuelas secundarias dependientes de la Oficina de la Comisión de Educación Básica en Tailandia. El estudio de la síntesis de los Jefes de Departamento se realizó en 3 pasos: 1) reducción de datos, 2) visualización de datos y 3) elaboración / verificación de conclusiones. Los hallazgos fueron los siguientes. Los 7 componentes consisten en 1) liderazgo intelectual, 2) gestión de la calidad, 3) innovación educativa y tecnología de la información, 4) desarrollo del profesionalismo, 5) plan de estudios, medición y evaluación del aprendizaje, 6) organización del aprendizaje y 7) ética profesional. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A. | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ve/ | en_US |
dc.subject | head of department | en_US |
dc.subject | functional competencies | en_US |
dc.subject | process of the development | en_US |
dc.subject | synthesis of componen | en_US |
dc.subject | jefe de departamento | en_US |
dc.subject | competencias funcionales | en_US |
dc.subject | proceso de desarrollo | en_US |
dc.subject | síntesis de componente | en_US |
dc.title | Synthesis of component and process of the development of functional competencies of heads of Department of Secondary Schools under Office of the Basic Education Commission, Thailand | en_US |
dc.title.alternative | Síntesis del componente y proceso del desarrollo de competencias funcionales de los jefes de departamento de escuelas secundarias de la Oficina de la Comisión de Educación Básica, Tailandia | en_US |
dc.type | Article | en_US |