Development of English Speaking skills through the pedagogical use of WhatsApp
Fecha
2020-01-31Autor
LARA OLIVO, Lenin I.
YUMI GUACHO, Lorena M.
PADILLA PADILLA, Nelly M.
PADILLA PADILLA, Yajaira N.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
This research project examines how WhatsApp can
positively impact English teaching, specifically the skill
of speaking. A statistically significant difference was
found in the knowledge level of a group of 44 students,
as measured through a test and a questionnaire. The
results also demonstrated that the absolute majority of
students rated as positive the following pedagogical
components: Learning, Communication, Content,
Method, Operability, Attractiveness, and Satisfaction La investigación analiza los beneficios de la aplicación
WhatsApp en la enseñanza del idioma Inglés, de forma
particular en la destreza del speaking ya que
estadísticamente se comprobó el incremento del nivel
de conocimientos en 44 estudiantes del nivel A2 de
Inglés medido a través de un test y en una encuesta,
de los resultados se desprende también que la
absoluta mayoría califican como un nivel bueno los
componentes pedagógicos tales como: Aprendizaje,
Comunicación, Contenido, Método, Operabilidad,
Atractividad, y Satisfacción