An Ergonomic Approach to Higher Education of Psychology and Pedagogy Students
Resumen
The paper substantiates the relevance of an ergonomic
approach in the vocational education in universities,
along with the best authorial practices for its
implementation in p education while considering health
protection. Methods: study of scientific and
methodological literature, interviews, observations,
conversations, data analysis, and systematization. The
author identified the need for the development of
teachers’ ergonomic culture and foregrounded the
components of the ergonomic approach are: ergonomic
knowledge, skills, thinking, orientation. Theoretical
significance: supplementing the composition of the
ergonomic approach based on the health protection
principle. El documento corrobora la relevancia de un enfoque
ergonómico en la educación vocacional en las
universidades, junto con las mejores prácticas de autor
para su implementación en la educación al considerar
la protección de la salud. Métodos: estudio de
literatura científica y metodológica, entrevistas,
observaciones, conversaciones, análisis de datos y
sistematización. El autor identificó la necesidad del
desarrollo de la cultura ergonómica de los docentes y
destacó que los componentes del enfoque ergonómico
son: conocimiento ergonómico, habilidades,
pensamiento, orientación. Importancia teórica:
complementa la composición del enfoque ergonómico
basado en el principio de protección de la salud.