Digital marketing communication strategy as means to enhance digital branding
Fecha
2022-08-15Autor
GUTIÉRREZ-VELASCO, Juan R.
MARÍN-AGUILAR, José T.
RAMOS-ÁVILA, Adriana E.
VEGA-MARTÍNEZ, Javier E.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
Companies worldwide have faced a quite discouraging reality ever since the SARS-CoV-2 pandemics
started. In order for organizations to retrieve what they had accomplished hitherto and to build on their
business once again, many of them have implemented digital strategies. This article analyzes the effect
the digital marketing strategy on customer’s attitude toward brands providing e-services. 386 validated
surveys were obtained analyzed through multiple linear regression. Results indicate that digital
marketing has an impact on customer’s attitude toward brands. Mundialmente, las empresas enfrentan a una difícil realidad desde que comenzó la pandemia del SARSCoV-
2. Muchas organizaciones han implementado estrategias digitales buscando recuperarse. Este
artículo analiza el efecto de la estrategia de marketing digital y sus dimensiones en la actitud del cliente
hacia las marcas que brindan servicios electrónicos. 386 encuestas fueron analizadas mediante
regresión lineal múltiple y los resultados indican que el marketing digital tiene un impacto en la actitud
del cliente hacia las marcas.
Colecciones
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ve/
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autor o materia.
-
Digital Business as a Driver of Economic Growth in Russia
Nosova, Svetlana S.; Kolodnyaya, Galina V.; Bondarev, Sergei A.; Verigo, Sergey A.; Kudryashov, Andrey B. (Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A., 2019-07-15)This paper provides an insight into the subject matter of the digital economy and digital business as key factors for growth within Russia’s industrial sector and its national economy as a whole. The authors describe some ... -
ANÁLISIS DE LAS COMPETENCIAS DIGITALES EN LAS FACULTADES DE CIENCIAS CONTABLES DE LAS UNIVERSIDADES PERUANAS
León García, Juan Javier; Díaz-Becerra, Oscar Alfredo (Universidad Central de Venezuela, 2019-07-05)En las últimas décadas, el desarrollo de las competencias digitales en las universidades ha cobrado mayor importancia, sobre todo en algunas carreras profesionales, como es el caso de contabilidad. En este contexto, el ... -
Program for the development of the digital economy: Challenges and prospects
Demenko, Olga G.; Savina, Natalia P. (Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A., 2019-07-22)The article describes the main problems of digitalization of the Russian economy, highlights the difficulties of transition of the current management of documentary, personnel and other activities on the digital platform. ...