Assessment of the impact of public higher education institutions on innovative activity in St. Petersburg
Fecha
2020-02-13Autor
RUDSKAIA, Irina
NADEZHINA, Olga
RODIONOV, Dmitrii
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
This study tests the hypothesis that there is a
relationship between the performance indicators of
higher education institutions and the regional innovative
activity using Data Envelopment Analysis. The study
substantiates the need to divide the total innovative
activity of a region, with the participation of
universities, into two stages: the creation of knowledge
by universities and the commercialization of knowledge.
The results of the study expand the possibilities of
identifying the most effective mechanisms of interaction
between the participants to the regional innovation
system in implementing an innovative development
strategy. Este estudio prueba la hipótesis de que existe una
relación entre los indicadores de desempeño de las
instituciones de educación superior y la actividad
innovadora regional utilizando el Análisis de Envoltura
de Datos. El estudio confirma la necesidad de dividir la
actividad innovadora total de una región, con la
participación de las universidades, en dos etapas: la
creación de conocimiento por parte de las universidades
y la comercialización del conocimiento. Los resultados
del estudio amplían las posibilidades de identificar los
mecanismos más efectivos de interacción entre los
participantes con el sistema regional de innovación para
implementar una estrategia de desarrollo innovadora.