Mostrar el registro sencillo del ítem
Development strategies for increasing agricultural teacher competency in rural Thai secondary schools
dc.contributor.author | RUAMCHIMPLEE, Tossapone | |
dc.contributor.author | POUNGSUK, Pakkapong | |
dc.contributor.author | HONGMANEERAT, Karn | |
dc.contributor.author | SACHIYO, Manit | |
dc.date.accessioned | 2022-10-07T14:00:03Z | |
dc.date.available | 2022-10-07T14:00:03Z | |
dc.date.issued | 2020-02-13 | |
dc.identifier.issn | 0798-1015 | |
dc.identifier.other | 2739-0071 | |
dc.identifier.uri | http://bdigital2.ula.ve:8080/xmlui/654321/8734 | |
dc.description.abstract | The purpose of the study was to assess the competencies of rural secondary school agricultural teachers in Thailand. The data for analysis were collected from 257 teachers who were teaching agriculture in 108 secondary schools across Thailand’s largest province of Nakhon Ratchasima using stratified random sampling. The survey instrument consisted of an approved questionnaire whose content validity was assessed from input of ten educational and agricultural education experts. SPSS version 16 which was used for data analysis of descriptive statistics including frequency, the mean (x), and standard deviation (σ). The results showed that the educators functional competency were weakest in a student’s development ( = 3.32, σ=0.59) and curriculum and learning management (x = 3.33, σ=0.34). Additionally, the teacher’s core competency was only diminished by their lack of self-development ability (x = 3.32, σ=0.34). Furthermore, 50% of the teachers surveyed reported that they had neither a degree in agricultural education nor any related experience in agriculture. However, from the expert developed L.A.S.T. model for developing the competency of agriculture teachers in Thai secondary schools, it was suggested that strategies which should be adopted included learning, attitude, skills, and technology (L.A.S.T.). It was the expert’s consensus these strategies played the greatest roles in effective teaching. | en_US |
dc.description.abstract | El propósito del estudio fue evaluar las competencias de los profesores de secundaria agrícolas rurales en Tailandia. Los datos para el análisis se obtuvieron de 257 docentes que enseñaban agricultura en 82 escuelas secundarias de la provincia más grande de Tailandia, Nakhon Ratchasima, mediante muestreo aleatorio estratificado. El instrumento de la encuesta consistió en un cuestionario aprobado cuya validez se evaluó el contenido de la entrada de diez expertos en educación educativos y agrícolas. SPSS versión 16, que se utilizó para el análisis de datos de estadísticas descriptivas, incluida la frecuencia, la media (x), y la desviación estándar (σ). Los resultados mostraron que la competencia funcional de los educadores era más débil en el desarrollo (x = 3.32, σ=0.59) y la gestión del aprendizaje y el currículo de un estudiante (x = 3.33, σ=0.34). Además, la competencia central del maestro solo disminuyó por su falta de capacidad de autodesarrollo( = 3.32, σ=0.34). Además, el 50% de los maestros encuestados informaron que no tenían un título en educación agrícola ni ninguna experiencia relacionada en agricultura. Sin embargo, del experto desarrollado L.A.S.T. modelo para desarrollar la competencia de los maestros de agricultura en las escuelas secundarias tailandesas, se sugirió que las estrategias que deberían adoptarse incluían aprendizaje, actitud, habilidades y tecnología (L.A.S.T.). Fue el consenso de los expertos que estas estrategias jugaron los papeles más importantes en la enseñanza efectiva. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A. | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ve/ | en_US |
dc.subject | Agriculture education | en_US |
dc.subject | learning management | en_US |
dc.subject | rural secondary schools | en_US |
dc.subject | technology | en_US |
dc.subject | Educación agrícola | en_US |
dc.subject | gestión del aprendizaje | en_US |
dc.subject | escuelas secundarias rurales | en_US |
dc.subject | tecnología | en_US |
dc.title | Development strategies for increasing agricultural teacher competency in rural Thai secondary schools | en_US |
dc.title.alternative | Estrategias de desarrollo para aumentar la competencia de los docentes agrícolas en las escuelas secundarias rurales de Tailandia | en_US |
dc.type | Article | en_US |