The achievement of educational identity in adolescents and emerging adults adopted in Argentina and in Italy
Fecha
2020-02-27Autor
FERMANI, Alessandra
BONGELLI, Ramona
DEL MORAL ARROYO, Gonzalo
MATUSZAK, Alla
MUZI, Morena
PEREYRA CARDINI, Carlos A.
RICCIONI, Ilaria
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
This study presents the results of research carried out on adolescents
and emerging adults adopted both in Italy and in Argentina. The main
aim is to investigate the role and the associations of satisfaction with
life, self-concept clarity, and parental attachment on educational
identity. The main results showed: adopted Argentines perceive
themselves as more satisfied with their lives, have higher levels of
educational commitment and less scores of reconsideration, compared
to their Italian counterpart Este estudio presenta los resultados de la investigación realizada con
adolescentes y adultos emergentes adoptados en Italia y en Argentina.
Su objetivo fue investigar el rol y la asociación de la satisfacción con la
vida, la claridad de autoconcepto y el apego parental con la identidad
educativa. Los resultados mostraron que los argentinos adoptados se
perciben a sí mismos como más satisfechos con sus vidas, tienen
mayores niveles de compromiso educativo y valores más bajos de
reconsideración, en comparación con sus homólogos italianos.