Participatory learning: An appealing classroom method to Foster English Language Teaching
Fecha
2020-02-27Autor
PHILOMINRAJ, Andrew
BERTILLA, Maria
RANJAN, Ranjeeva
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
This empirical study based on learner centred approach
promotes participatory learning as an appealing
classroom method to foster English language teaching.
Pretested questionnaires to 504 students along with a
survey, taking into account several variables, were
conducted. Data collected was measured and
information from those instruments was analyzed. The
results indicate that participatory learning is a learning
through actively engaging, participating, constructing
knowledge, which are all essential parts of the overall
experiences that the learners gain towards their
process of language learning. Este artículo empírico basado en el enfoque centrado
en el alumno promueve el aprendizaje participativo
como un método atractivo de aula para fomentar la
enseñanza del idioma inglés. Cuestionarios
previamente probados y una encuesta, considerando
múltiples variables, fueron aplicadas a 504
estudiantes. Se midieron los datos recopilados y se
analizó la información de esos instrumentos. Los
resultados indican que el aprendizaje participativo es
un aprendizaje a través del involucramiento activo, la
participación, la construcción del conocimiento, todos
los que son partes esenciales de las experiencias
generales que los alumnos obtienen hacia su proceso
de aprendizaje de idiomas.