The influence of interpersonal communication and work culture on teacher performance in Junior High School at Wajo Regency (Indonesia)
Fecha
2020-02-27Autor
BASIR, Sutrisman
BASIR, Muhammad
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
This study aims to determine the relationship between
interpersonal communication and work cultural on
teacher performance in junior high school teachers at
Wajo, this study used qualitative with correlational
design. The respondents were 744 teachers
determined by Cluster Random Sampling, and the
sample were 294 teachers. The data collection
technique was using a questionnaire, it is simply to
test model relationship patterns that simultaneously
explain both individual and collective in Microsoft Excel
and SPSS. The results showed that: Interpersonal
communication has a positive and significant effect on
teacher performance, work culture has a direct effect
and contributes greatly to teacher performance. The
conclusion is that all the independent variable
simultaneously have a positive and significant effect on
teacher performance. This means that it is necessary
to improve teacher performance in terms of their
interpersonal communication skills and work culture
enhancements in local wisdom. Este estudio tiene como objetivo determinar la relación
entre la comunicación interpersonal y el trabajo
cultural sobre el desempeño docente en los maestros
de secundaria en Wajo, este estudio utilizó el diseño
cualitativo con correlacional. Los encuestados fueron
744 docentes determinados por el muestreo aleatorio
por conglomerados, y la muestra fue de 294 docentes.
La técnica de recolección de datos estaba utilizando un
cuestionario, es simplemente para probar patrones de
relación modelo que explican simultáneamente tanto
individual como colectivo en Microsoft Excel y SPSS.
Los resultados mostraron que: la comunicación
interpersonal tiene un efecto positivo y significativo en
el desempeño del maestro, la cultura laboral tiene un
efecto directo y contribuye en gran medida al
desempeño del maestro. La conclusión es que todas
las variables independientes tienen simultáneamente
un efecto positivo y significativo en el desempeño del
maestro. Esto significa que es necesario mejorar el
desempeño de los maestros en términos de sus
habilidades de comunicación interpersonal y mejoras
en la cultura laboral en la sabiduría local.