Impact of the skills-based training model on the perceived quality of service and student loyalty in higher education
Fecha
2020-03-19Autor
CERDA, Arcadio A.
INOSTROZA, Milton M.
GARCÍA, Leidy Y.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The objective of this research is to provide information about
the effect of the education model explaining quality of service
and loyalty. The estimation method considers a factor analysis
and a structural equation modelling. The data come from a
sample of 590 students from a business programs in Chile.
The results show that student’s loyalty is positively correlated
with their satisfaction and it is affected by the perceived
quality of service. Additionally, the education model may
improve perception of quality. El objetivo de esta investigación es proporcionar información
sobre el efecto del modelo educativo que explica la calidad del
servicio y la lealtad. El método de estimación considera un
análisis factorial y un modelo de ecuación estructural. Los
datos provienen de una muestra de 590 estudiantes de un
programa de negocios en Chile. Los resultados muestran que
la lealtad del estudiante se correlaciona positivamente con su
satisfacción y se ve afectada por la calidad percibida del
servicio.