Integrating literary arts into the syllabus of english for Business Studies
Fecha
2020-03-19Autor
MASLOVA, Elizaveta G.
MINASYAN, Eva T.
MIDOVA, Venera O.
ZINNATULLINA, Zulfiya R.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The subject of this research is to reveal modes of
teaching business English using authentic literary texts
related to business situations and vocabulary. The
article describes the unique method of improving
language competence, providing students with the
opportunity to acquire language and business skills
through exploring fictional situations in connection with
profession-related topics. The findings demonstrate
positive effect of incorporating literature to business
English course frame, which proves to improve the
level of motivation and leads to language proficiency. El objeto de esta investigación es revelar los modos de
enseñar el inglés de negocios usando textos literarios
auténticos relacionados con situaciones y glosario de
negocios. El artículo describe el método para mejorar
la competencia lingüística, que ofrece a los estudiantes
la oportunidad de adquirir habilidades lingüísticas y
empresariales analizando las situaciones imaginarias
que tienen que ver asignaturas profesionales. Los
resultados obtenidos manifiestan el efecto positivo de
haber incorporado textos literarios en el curso de
inglés de negocios, que comprueba el aumento de
motivación y acarrea el domonio de la lengua.