A model of structural equations of possible factors that cause poor academic performance in mathematics
Fecha
2020-04-02Autor
PRADA, Raul
FERNÁNDEZ, Raquel
HERNÁNDEZ, César A.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
This research examined through a model of structural
equations, the possible factors of the Affective Domain
that favor students under academic performance in
Mathematics. The sample was 380 students between
4th and 7th grades of Basic Education from two public
institutions. The instrument included
sociodemographic, academic, pedagogical, and basic
descriptors of the affective domain of mathematics.
The results highlight that students' likings, attitudes
and beliefs in mathematics, together with the activities
that the teacher implements in the classroom, are
decisive in the academic performance of the students. En esta investigación se examinó por medio de un
modelo de ecuaciones estructurales, los posibles
factores del Dominio Afectivo que propician en
estudiantes bajo rendimiento académico en
Matemáticas. La muestra fueron 380 estudiantes entre
4° y 7° de Educación Básica de dos instituciones
públicas. El instrumento incluyó variables
sociodemográficas, académicas, pedagógicas, y
descriptores básicos del dominio afectivo hacia las
Matemáticas. Los resultados destacan que el gusto, las
actitudes y las creencias que tienen los estudiantes por
las matemáticas, junto con las actividades que
implementa el docente en el aula, son determinantes
en el desempeño académico de los estudiantes