An Exploration of Indonesian University Students’ Perception of the Use of Podcast for Learning of English as a Foreign Language
Fecha
2020-04-02Autor
NINGSIH, Sri Kusuma
ULFA, Nisrina
MULYONO, Herri
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
This study intends to explore English as a foreign
language (EFL) university students’ perception of the
use podcasts in English language learning, among
different genders and majors. Two hundred and five
(n=205) EFL students from several universities in
Indonesia (both private and public) participated in this
study. An online questionnaire was administered to the
participants; the collected data were then evaluated
using a descriptive statistics technique and
independent sample t-test. The results showed that
differences in students’ majors were reflected in the
confidence subscale (t(203) = 2.192, p = 0.029<0.05
), and it can be concluded that the students’ major
may affect their perception of the use of podcasts in
English language learning. Likewise, English-major
students had a significantly more positive perception
than non-English students. Este estudio pretende explorar la percepción de los
estudiantes universitarios de inglés como lengua
extranjera (EFL) sobre el uso de podcasts en el
aprendizaje del idioma inglés, entre diferentes géneros
y especialidades. Doscientos cinco (n = 205)
estudiantes de EFL de varias universidades de
Indonesia (tanto privadas como públicas) participaron
en este estudio. Se administró un cuestionario en línea
a los participantes; Los datos recopilados se evaluaron
utilizando una técnica estadística descriptiva y una
prueba t de muestra independiente. Los resultados
mostraron que las diferencias en las especialidades de
los estudiantes se reflejaron en la subescala de
confianza (t (203) = 2.192, p = 0.029 <0.05), y se
puede concluir que la especialidad de los estudiantes
puede afectar su percepción del uso de podcasts en
Aprendizaje del idioma inglés. Del mismo modo, los
estudiantes de inglés mayor tuvieron una percepción
significativamente más positiva que los estudiantes
que no hablan inglés.