Educational dialogue as the means of improving the dialogical communication skills of nonphilological students while teaching foreign languages
Fecha
2020-05-07Autor
SAVCHAK, Iryna V.
POZNANSKYI, Roman V.
LAPINA, Viktoriia О.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The paper substantiates the relevance of foreign language
communicative training of students of non-philological
majors who are able to use the English language actively
in their future professional activities. The emphasis is on
educational dialogue as the means helping improve the
dialogical communication skills. The paper has analyzed
the legal and regulatory support of Ukrainian education in
the context of the problem. The ideas of such concepts as
"dialogical communication" and "educational dialogue"
have been specified on the basis of analysis of scientific
sources. The effective model of forming readiness of nonphilological
students to a successful foreign language
dialogical communication while using educational dialogue
has been developed which content involves the key
positions of the developed technique. El artículo confirma la relevancia de la capacitación en
comunicación en idiomas extranjeras para estudiantes de
especialidades que no son filológicas que pueden utilizar
activamente el inglés en su actividad profesional adicional.
Se enfatiza el diálogo instructivo como un medio para
promover las habilidades de comunicación. Se analiza el
soporte legal normativo de la educación ucraniana en el
contexto del problema planteado en el artículo. Basado en
el análisis de la literatura científica, se establece la esencia
de los conceptos de "comunicación de diálogo", "diálogo
educativo". Un modelo efectivo para formar la preparación
de los estudiantes que no son filólogos para una
comunicación de diálogo exitosa en un idioma extranjero
utilizando el diálogo educativo para el cual se desarrollan
las posiciones claves de la metodología creada.