Formation of culture-universal competence of non-linguistic specialties students in the process of teaching the English language
Fecha
2020-05-07Autor
ZHUMBEI, Marianna M.
KOSTIUK, Svitlana S.
PALCHYKOVA, Oleksandra O.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The article deals with the relevance of formation of cultureuniversal
competence of non-linguistic specialties students
in the process of teaching the English language. It defines
theoretical and practical problems, related to taking into
account cultural component in language education. On the
grounds of the analysis of scientific literature, a category
“culture-universal competence of prospective non-linguistic
specialties students” was interpreted and its structural
components (cognitive, moral, communicative,
intercultural) were determined. The effective technique of
formation of culture-universal competence while teaching
the English language was proposed. El artículo aborda la relevancia de formar la competencia
cultural general de los estudiantes no filológicos durante el
estudio del inglés. Se identifican los problemas teóricos y
prácticos relacionados con el componente cultural en el
aprendizaje de idiomas. Sobre la base del análisis de la
literatura científica, se interpreta la categoría de
“competencia cultural general de futuros especialistas de
especialidades no filológicas” y se describen sus
componentes estructurales (cognitivo, moral,
comunicativo, intercultural). Se propone una metodología
efectiva para formar la competencia cultural general
durante el estudio del inglés.