Mostrar el registro sencillo del ítem
Aspects of distance learning in the system of continuous education of elementary school teachers the ukrainian context
dc.contributor.author | MUKOVIZ, Oleksii P. | |
dc.contributor.author | KRAVCHUK, Oksana V. | |
dc.contributor.author | HRITCHENKO, Tetiana Ya. | |
dc.contributor.author | REZNICHENKO, Iryna G. | |
dc.contributor.author | YASHCHUK, Olena M. | |
dc.date.accessioned | 2022-11-10T15:30:01Z | |
dc.date.available | 2022-11-10T15:30:01Z | |
dc.date.issued | 2020-04-07 | |
dc.identifier.issn | 0798-1015 | |
dc.identifier.other | 2739-0071 | |
dc.identifier.uri | http://bdigital2.ula.ve:8080/xmlui/654321/9348 | |
dc.description.abstract | The research results of the theoretical-methodological principles of distance education in the system of continuous teaching of primary school teachers were presented in the paper. Definitions of such basic concepts of the research were identified and specified: “distance education in the system of continuous teaching of primary school teachers”, “preparation structure of a primary school teacher for distance education”. A pattern which expresses a combination of interconnected blockscomponents was designed: methodological, theoretical, teaching-methodological, effective. Theoretical principles were substantiated: regularities, principles, organizationalpedagogical conditions, etc. A teaching-methodological system of the primary school teachers’ training for distance education was worked out. The introduction of a developed system of distance education and some interconnected theoretical principles into a teaching process of experimental groups made it possible to get positive dynamics of the preparation levels of primary school teachers to develop their personal professionalpedagogical competence in the conditions of distance education. The increase of the indicators of high preparation level for distance education in the system of continuous teaching by all criteria was observed in the experimental groups of primary school teachers as compared with control groups: motivational-valuable, cognitive, operational. | en_US |
dc.description.abstract | En el trabajo se presentaron los resultados de la investigación de los principios teórico-metodológicos de la educación a distancia en el sistema de enseñanza continua de maestros de primaria. Se identificaron y especificaron definiciones de tales conceptos básicos de la investigación: "educación a distancia en el sistema de enseñanza continua de maestros de primaria", "estructura de preparación de un maestro de primaria para educación a distancia". Se diseñó un patrón que expresa una combinación de componentes de bloques interconectados: metodológico, teórico, didáctico-metodológico, efectivo. Se fundamentaron los principios teóricos: regularidades, principios, condiciones organizativas-pedagógicas, etc. Se elaboró un sistema pedagógico-metodológico de la formación de profesores de educación primaria para la educación a distancia. La introducción de un sistema desarrollado de educación a distancia y algunos principios teóricos interconectados en un proceso de enseñanza de grupos experimentales permitió obtener una dinámica positiva de los niveles de preparación de los maestros de primaria para desarrollar su competencia profesional profesional-pedagógica en las condiciones de la educación a distancia. . El aumento de los indicadores de alto nivel de preparación para la educación a distancia en el sistema de enseñanza continua por todos los criterios se observó en los grupos experimentales de maestros de primaria en comparación con los grupos de control: motivacionalvalioso, cognitivo, operativo. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A. | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ve/ | en_US |
dc.subject | elementary school | en_US |
dc.subject | distance education | en_US |
dc.subject | system of continuous professional development | en_US |
dc.subject | docente de primaria | en_US |
dc.subject | educación a distancia | en_US |
dc.subject | sistema de desarrollo profesional continuo | en_US |
dc.title | Aspects of distance learning in the system of continuous education of elementary school teachers the ukrainian context | en_US |
dc.title.alternative | Aspectos del aprendizaje a distancia en el sistema de educación continua de maestros de escuelas primarias el contexto ucraniano | en_US |
dc.type | Article | en_US |