The pedagogical potential of the sociocultural environment of the university as a factor in the formation of the communicative culture of students
Fecha
2020-05-07Autor
MA, Xiangfei
BELOZERTSEVA, Natalya Vasilyevna
ZATSEPINA, Elena Aleksandrovna
MERKULOVA, Lyudmila Petrovna
TATARNITSEVA, Svetlana Nikolayevna
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The issues of the formation of the communicative culture
of students in the socio-cultural environment of the
university are of extreme importance, both for pedagogical
science and for socio-cultural practice, which determines
the relevance of the topic of the article. Objective:
scientific, practical and experimental justification of the
pedagogical potential of the socio-cultural environment of
the university as a factor in the formation of the
communicative culture of students youth. The practical
significance of the study lies in the fact that it has
developed an innovative image-building model aimed at
equipping participants with a whole complex of important
communicative skills. As a result, it was concluded that the
study allowed us to determine recommendations related to
increasing the effectiveness of the pedagogical potential of
the socio-cultural environment of the university as a factor
in the formation of the communicative culture of students.
Key words: pedagogical potential, socio-cultural
environment of the university, communicative culture,
student youth. Las preguntas de la formación comunicativa de la cultura
de la juventud estudiantil en las condiciones de su
ambiente social y cultural de la universidad son de la
mayor importancia, tanto para el docente de la ciencia, y
para el desarrollo socio-cultural de la práctica, lo que
determina la relevancia del tema del artículo. El objetivo
de la investigación científica-práctica y experimental de la
justificación pedagógica de la capacidad de su ambiente
social y cultural de la universidad como factor de
formación comunicativa de la cultura de la juventud
estudiantil. La práctica de la importancia de la
investigación radica en el hecho de que en él desarrollado,
yucatán campaa de imagen la modelo dirigida al
armamento de los participantes una gama de importantes
comunicativas habilidades y destrezas. En consecuencia,
llegó a la conclusión de que el estudio ha permitido
identificar las recomendaciones en relación con el aumento
de la eficacia pedagógica de la capacidad de su ambiente
social y cultural de la universidad como factor de
formación comunicativa de la cultura de la juventud
estudiantil.