Developing Anticorruption Education Pocket Book To Build Anticorruption Character In Students Since The Early Stages
Fecha
2020-05-21Autor
BERLIAN, Mery
VEBRIANTO, Rian
YUSRA, Nelly
ULUM, Syafrizal
HAMZAH, Muhammad Luthfi
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
Indonesia is ranked as the most corrupt country in Asia.
This is a challenge and also obstacle for the government to
make progress. Thus, it is necessary to develop
information and promotion about the prevention of
corruption since the early stages. In this research, the
researchers developed an anticorruption education
pocketbook that can be used by children to adult in school
or state officials. Therefore, the people will understand and
avoid corruption that is very miserable. The research was
carried out at campus to design and form good opinions
about anticorruption education pocketbook for students
from the early stages. The validation was carried out by
students in order to produce high quality pocketbooks from
September to November 2018. This research used Mix
Method that the quantitative study is explained
qualitatively through (evaluation of context, input, process
and product) CIPP Evaluation process. The instrument
used has been validated and a pilot project was carried out
to obtain the reliability of Anticorruption Education
pocketbook assessment instrument with an alpha
Cronbach value of 0.737. This shows that the instrument
used was high quality. In this study, the researchers
developed a product in the form of anticorruption
education pocketbook. The basic design and development
stages of the pocketbook were refered to the instructional
design of ADDIE (Analyze, Design, Develop, Implement,
Evaluate) model. The result showed that the pocketbook
developed is very decent (very good) although there are
several aspects that are considered as feasible. Hence, it is hoped that the government and stakeholders will
contribute to prevent Corruption in this country. Indonesia está clasificado como el país más corrupto de
Asia. Este es un desafío y también un obstáculo para que
el gobierno avance. Por lo tanto, es necesario desarrollar
información y promoción de la prevención de la corrupción
desde las primeras etapas. En esta investigación, los
investigadores desarrollaron un libro de bolsillo de
educación anticorrupción que puede ser utilizado por niños
y adultos en la escuela o funcionarios estatales. Por lo
tanto, la gente entenderá y evitará la corrupción que es
muy miserable. La investigación se llevó a cabo en el
campus para diseñar y formar buenas opiniones sobre
libros de bolsillo de educación anticorrupción para
estudiantes de las primeras etapas. La validación fue
realizada por los estudiantes con el fin de producir libros
de bolsillo de alta calidad de septiembre a noviembre de
2018. En esta investigación se utiliza el Método Mix, en el
que el estudio cuantitativo se explica cualitativamente a
través del proceso CIPP. El instrumento utilizado ha sido
validado y se llevó a cabo un proyecto piloto para obtener
la confiabilidad del instrumento de evaluación de libros de
bolsillo de Educación Anticorrupción con un valor de alfa
Cronbach de 0.737. Esto muestra que el instrumento
utilizado fue de alta calidad. En este estudio, los
investigadores desarrollaron un producto en forma de
libros de bolsillo de educación anticorrupción . Las etapas
básicas de diseño y desarrollo del bolsillo se referían al
diseño instruccional del modelo ADDIE (Analizar, Diseño,
Desarrollar, Implementar, Evaluar). El resultado mostró
que el libro de bolsillo desarrollado es muy decente (muy bueno) aunque hay varios aspectos que se consideran
factibles. Por lo tanto, se espera que el gobierno y las
partes interesadas contribuyan a prevenir la corrupción en
este país.