Research and development center administration system for vocational education in Thailand: Technique of confirmatory factor analysis
Fecha
2020-05-21Autor
WANGHOM, Krittiya
SISAN, Boonchan
TUNGKUNANAN, Pariyaporn
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The objective of this research is to analyze the elements of
the system of research and development center
administration of vocational institutes in Thailand. The
samples are 10 administrators of vocational institutes, 47
directors of academic institutes and 343 lecturers of the
curricula, or 400 samples in total, selected with the
stratified sampling technique. The tool used in this
research is a questionnaire with the reliability value of
0.937. The primary assumption for the Confirmatory Factor
Analysis has the value of Kaiser Meyer-Olkin of 0.83, and
the value from Bartlett's test of 1774.30, with the
statistical significance level of 0.01. The outcomes from
the CFA on the system of vocational education research
and development center administration of vocational
institutes in Thailand show that the concurrence with the
empirical data is as follows: χ2 = 1.22, p-value = 0.54,
χ2/df = 0.61, GFI = 1.00, RMSEA = 0.00, AGFI = 0.98.
The weights of the elements fall in the range of 0.51- 0.86,
as follows: The weight of the element of policy, vision,
mission and strategy is 0.51, the weight of the element of
research quality management is 0.57, the weight of the
element of budget management is 0.60, the weight of the
element of publicity and public relations work is 0.66, the
weight of the element of information system is 0.67, the
weight of the element of monitoring and evaluation is
0.76, the weight of the element of intellectual property
management is 0.80, the weight of the element of
formation of organizational structure is 0.82, and the
weight of the element of human resource management is
0.86. El objetivo de esta investigación es analizar los elementos
del sistema de administración de centros de investigación
y desarrollo de institutos vocacionales en Tailandia. La
muestra consiste en 10 administradores de institutos
vocacionales, 47 directores de institutos académicos y 343
profesores de los planes de estudio, 400 muestras en
total, seleccionadas según la técnica de muestreo
estratificado. La herramienta utilizada en esta
investigación es un cuestionario con un valor de
confiabilidad de 0.937. El planteamiento principal para el
análisis factorial confirmatorio tiene el valor de Kaiser
Meyer-Olkin de 0.83, y el valor de la prueba de Bartlett de
1774.30, con un nivel de significación estadística de 0.01.
Los resultados del CFA sobre el sistema de administración
de centros de investigación y desarrollo de educación
vocacional de los institutos vocacionales en Tailandia
muestran que la concurrencia con los datos empíricos es la
siguiente: χ2 = 1.22, valor p = 0.54, χ2 / df = 0.61, GFI =
1.00, RMSEA = 0.00, AGFI = 0.98. Los pesos de los
elementos caen en el rango de 0,51 a 0,86, de la siguiente
manera: el peso del elemento de política, visión, misión y
estrategia es 0,51, el peso del elemento de gestión de la
calidad de la investigación es 0,57, el peso del elemento la
gestión presupuestaria es 0.60, el peso del elemento de
publicidad y el trabajo de relaciones públicas es 0.66, el
peso del elemento del sistema de información es 0.67, el
peso del elemento de monitoreo y evaluación es 0.76, el
peso del elemento intelectual la gestión de la propiedad es
0,80, el peso del elemento de formación de la estructura
organizativa es 0,82 y el peso del elemento de gestión de recursos humanos es 0,86.