A comprehensible overview of EFL students’ drawbacks to produce oral communication
Fecha
2020-06-21Autor
ESCUDERO, Gloria I.
CUTIOPALA, Darío J.
CAISAGUANO, Janneth A.
GALLEGOS, Lorena del P.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
This research focused on establishing what are the
drawbacks EFL students experience in oral communication
in spite of years of English instruction. The instruments to
collect data were an observation guide and an interview to
the teacher. The sample was 31 high school senior
students. Results determined that learners face many
problems in producing spoken language due to cognitive
and social difficulties. The discussion and conclusions aim
to seek solutions to these drawbacks. Esta investigación se centró en establecer cuáles son los
inconvenientes que experimentan los estudiantes de EFL
en la comunicación oral. Los instrumentos para recopilar
datos fueron una guía de observación y una entrevista al
profesor. La muestra constituyó 31 estudiantes de
secundaria. Los resultados determinaron que los
estudiantes enfrentan muchos problemas en la producción
del lenguaje hablado debido a dificultades cognitivas y
sociales. La discusión y las conclusiones apuntan a buscar
soluciones a estos inconvenientes.