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dc.contributor.authorSRI, Hartini
dc.contributor.authorGANCAR, Candra Premananto
dc.contributor.authorMUHAMMAD, Ihwanudin
dc.contributor.authorJOVI, Sulistyawan
dc.contributor.authorSUKARIS, Sukaris
dc.date.accessioned2022-11-18T15:09:11Z
dc.date.available2022-11-18T15:09:11Z
dc.date.issued2020-05-28
dc.identifier.issn0798-1015
dc.identifier.other2739-0071
dc.identifier.urihttp://bdigital2.ula.ve:8080/xmlui/654321/9520
dc.description.abstractThe research design used is hypothetical quantitative. This study used 115 individual consumers of the creative industry’s products, such as entertainment, fashion, and food products. The sampling method used purposive sampling. The data analysis technique used is SEM-PLS. The results showed that the religious influences on perceived business ethics but it doesn’t influence consumer purchase decisions. Social influence impacts on the perceived business ethics, and affects the product purchase. The perceived business ethics influence the purchasing decisions of ethics products.en_US
dc.description.abstractEl diseño de investigación utilizado es hipotético cuantitativo. Este estudio utilizó a 115 consumidores individuales de productos de la industria creativa, como entretenimiento, moda y productos alimenticios. El método de muestreo utilizó el muestreo intencional. La técnica de análisis de datos utilizada es SEM-PLS. Los resultados mostraron que las influencias religiosas en la ética empresarial percibida, pero no influye en las decisiones de compra del consumidor. La influencia social impacta en la ética empresarial percibida y afecta la compra del producto. La ética empresarial percibida influye en las decisiones de compra de productos éticosen_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherGrupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A.en_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ve/en_US
dc.subjectBusiness ethicsen_US
dc.subjectreligiousen_US
dc.subjectsocial influenceen_US
dc.subjectpurchase creative industryen_US
dc.subjectÉtica empresarialen_US
dc.subjectinfluencia religiosaen_US
dc.subjectsocialen_US
dc.subjectcompra industria creativaen_US
dc.titleThe role of religiosity and social influence on perceived business ethics and its impact on the purchase of creative industrial productsen_US
dc.title.alternativeEl papel de la religiosidad y la influencia social en la ética empresarial percibida y su impacto en la compra de productos industriales creativosen_US
dc.typeArticleen_US


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