Integration of gamification for physical fitness inside the classroom through mobile and web technologies
Fecha
2020-06-04Autor
SANDOVAL ARBOLEDA, Edgar de J.
LASSO CARDONA, Luis A.
BEDOYA ROMERO, Andrés F.
MALDONADO TRUJILLO, Jorge A.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
Gamification is being used in health and education. Extracting non-game components and creating
playful scenarios require Gamification techniques. The creation of a micro world (system) with goals,
rules, narrative, choice, rewards, feedback and progress is proposed for the Physical Education teachers
of the UCEVA, allowing the monitoring of physical, nutritional and cardiovascular performance of the
players, who managed to visualize continuous progress in their performance, and boosting motivation
levels La Gamificación se está usando en la salud y la educación. Extraer componentes del no juego y crear
escenarios lúdicos requieren de técnicas de Gamificación. Se propone la creación de un micro mundo
(sistema) con metas, reglas, narrativa, elección, recompensas, retroalimentación y progreso, para los
docentes de Educación Física de la UCEVA, permitiendo el seguimiento de actividades físicas,
nutricionales y rendimiento cardiovascular de los jugadores, que lograron visualizar un progreso
continuo en su rendimiento, y potenciando los niveles de motivación