The relationship between creativity and subjective wellbeing of children
Fecha
2020-06-25Autor
VOLCHEGORSKAYA, Evgeniia Yu.
ZHUKOVA, Marina V.
FROLOVA, Elena V.
SHISHKINA, Kseniia I.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The article discusses the phenomenon of subjective well-being, examines the relationship between the
two concepts - creativity and quality of life. The paper presents the results of a study of 48 kindergarten
pupils and pupils of primary classes. Diagnostics was carried out using the PedsQLtm4.0 questionnaire
and test of Guilford and Torrens. Statistical dependencies have been identified, confirming the
hypothesis of creativity as a predictor of higher self-esteem of the physical, communicative, emotional,
and school well-being of younger schoolchildren. El artículo discute el fenómeno del bienestar subjetivo, examina la relación entre los dos
conceptos: creatividad y calidad de vida. El documento presenta los resultados de un estudio de
48 alumnos de kindergarten y alumnos de clases primarias. El diagnóstico se llevó a cabo utilizando
el cuestionario PedsQLtm4.0 y la prueba de Guilford y Torrens. Se han identificado dependencias
estadísticas, lo que confirma la hipótesis de la creatividad como predictor de una mayor autoestima del bienestar físico, comunicativo, emocional y escolar de los escolares más jóvenes.