Effects of dynamic capability and marketing strategy on the organizational performance of the banking sector in Makassar, Indonesia
Fecha
2020-07-02Autor
Muhammadin, Akhmad
Ramli, Rashila
Ridjal, Syamsul
Kanto, Muhlis
Alam, Syamsul
Idris, Hamzah
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The dynamic capability and marketing strategy are challenges to the banking sector in Indonesia.
This study uses a survey method solving 39 banks in Makassar. Data collection was conducted of
questionnaires. The results show that, the dynamic capability has a positive yet insignificant impact
on the organizational performance, the marketing strategy has a positive and significant effect on
organizational performance and, dynamic capability and marketing strategy have a positive and
significant effect on the organization's performance in the banking sector in Makassar. Sustituir la versión en español del Resumen: La capacidad dinámica y la estrategia de marketing
son desafíos para el sector bancario en Makassar. Este estudio utiliza un método de encuesta que
resuelve 39 bancos en Makassar. La recolección de datos se realizó de cuestionarios. Los resultados
muestran que, la capacidad dinámica tiene un impacto positivo pero insignificante en el rendimiento
de la organización, la estrategia de marketing tiene un efecto positivo y significativo en el
rendimiento de la organización y, la capacidad dinámica y la estrategia de marketing tienen un
efecto positivo y significativo en el rendimiento de la organización en el sector bancario en
Makassar.