Switching intention towards the purchase of remanufactured cellphones: development of a scale in the mexican context
Fecha
2020-07-02Autor
Perez Castillo, D.
Ornelas Sanchez, S.
Vera Martínez, J.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The adoption of a circular economy requires the change of some systemic characteristics. One specific
change is the regular purchase of remanufactured products. Therefore, the aim of this study is to offer
a framework that could help in future studies to determine the purchase intention rate of
remanufactured products in the Mexican context. After a pilot test starting with 80 items, three
purification stages were performed to obtain a 20-item scale measuring value, government incentives,
environmental benefits, attitude and purchase intention. La adopción de una economía circular requiere el cambio de algunas características sistémicas tales
como la compra regular de productos remanufacturados. El objetivo de este estudio es ofrecer un
instrumento que pueda contribuir con futuros estudios para determinar la intención de compra de
productos remanufacturados en el contexto mexicano. Tras cuatro etapas de pruebas de campo y
purificación se obtuvo una escala de 20 ítems que miden valor, incentivos de gobierno, beneficios
ambientales, actitud e intención de compra.