Features of social responsibility of marketing in small and medium-sized businesses in Russia
Fecha
2020-06-09Autor
Agafonova, Anna N.
Yakhneeva, Irina V.
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The activity of small and medium-sized businesses (SMBs) is a market freedom criterion. Social
responsibility in SMBs can have a different nature and motives. On a small scale, entrepreneurs’ ethical
and moral qualities are better visible. At the same time, there is an acute need for finding competitive
advantages, forming stable relations with employees, implementing customer focus principles. The
study was an attempt to determine general prerequisites, patterns in marketing of small and mediumsized
businesses and social responsibility of entrepreneurs La actividad de las pequeñas y medianas empresas es un criterio de libertad de mercado. La
responsabilidad social en las PYME puede tener una naturaleza y motivos diferentes. Las cualidades
éticas y morales de los empresarios son más visibles. Existe una gran necesidad de encontrar ventajas
competitivas, formar relaciones estables con los empleados e implementar principios de enfoque al
cliente. El estudio fue un intento de determinar los requisitos y la responsabilidad social de los
empresarios.
Colecciones
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ve/
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autor o materia.
-
Social Advertising: A Russian Perspective
POPKOVA, Elena G.; LITVINOVA, Tatiana; MITINA, Maria А.; FRENCH, Jeff (Asociación para el Desarrollo de la Ciencia y la Tecnología, 2017-09-28)The lack of clearly defined legislative norms which seek to inform and where necessary control relations between state and organisations who use social advertising can create barriers to developing and implementing ... -
Cause Related Marketing (CRM) in banking sector (a Russia-based study)
MARKEEVA, Anna Valer’yevna (Grupo Editorial Espacios GEES 2021 C.A., 2020-02-20)The purpose of this paper is to analyze the Cause Related Marketing (CRM), reviewing researches by different authors on the subject. The work is devoted to identifying key barriers to the implementation of these programs ... -
Influencia del Marketing, el Internet y las Redes Sociales en Adultos Mayores: Una revisión de la literatura
BALSECA, Nick; CARRILLO, Fernando X.; MERCHAN, Jorge M.; MORENO, Christian J. (Asociación para el Desarrollo de la Ciencia y la Tecnología, 2019-04-29)El incremento de la población de personas mayores aumentará, duplicando la tasa que existe en la actualidad. Este trabajo tiene por objetivo estudiar la influencia del marketing, el internet y las redes sociales en las ...