Effect of the implementation of a technological resource on the teaching process in accredited high-quality programs
Fecha
2020-07-16Autor
Prada, Raúl
Gamboa, Audin A.
Hernández, César A
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The importance of this article lies in the need to train teachers in the process of incorporating digital
resources into the teaching strategies developed in their chairs. A quantitative approach is adopted, for
which a sample of 300 informants enrolled in three academic programmes in different faculties and
which is recognised as being of high quality was formed. The results show malfunctions that need to be
corrected to ensure their effectiveness and massive use in the institution. La importancia de este artículo radica en la necesidad de capacitar a los docentes en el proceso de
incorporación de los recursos digitales dentro de las estrategias de enseñanza desarrolladas en sus
cátedras. Se adopta un enfoque cuantitativo, para lo cual se conformó una muestra de 300 informantes
matriculados en tres programas académicos de diferentes facultades y que cuenta con reconocimiento
de Alta Calidad. Los resultados evidencian fallas de funcionamiento que requieren ser subsanadas para
asegurar su efectividad y uso masivo en la institución.