Confirmatory factor analysis of chinese language teacher’s functional competencies development: a case study in Thailand
Fecha
2020-07-16Autor
Siewseng, Yaowatida
Tuntinakhongul, Ampapan
Tungkunanan, Pariyaporn
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
The Chinese language teacher’s functional competencies have been caught attention due to the high
demand from parents and students who expect their Chinese language learning as a quality program. A
Majority of research investigates what components of teacher’s functional competencies are but those
components are not for Chinese language teachers. Through an extensive literature review, seven
dimensions of the Chinese language teacher’s functional competencies are identified in this study. These
seven dimensions are then examined using Confirmatory Factor Analysis and prevailed the congruence
with the empirical studies. Las competencias funcionales del maestro de idioma chino han llamado la atención debido a la gran
demanda de padres y estudiantes que esperan que su aprendizaje del idioma chino sea un programa de
calidad. Una mayoría de investigaciones investiga qué componentes de las competencias funcionales
de los docentes son, pero esos componentes no son para los docentes de idioma chino. A través de una
extensa revisión de la literatura, en este estudio se identifican siete dimensiones de las competencias
funcionales del profesor de idioma chino. Luego se examinan estas siete dimensiones utilizando el
análisis factorial confirmatorio y prevaleció la congruencia con los estudios empíricos.